Returnarea produselor
In conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, aveti dreptul de a va retrage din contractul de vanzare, returnand produsele cumparate, intr-un termen de maximum 14 zile calendaristice de la data la care ati intrat in posesia fizica a acestora (personal sau prin intermediul altei persoane indicate de catre dvs., alta decat transportatorul), fara invocarea vreunui motiv si fara penalitati.
Conditiile referitoare la produsul returnat:
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- produsul sa aiba etichetele initiale intacte, certificatul de garantie in original (daca a fost emis de producator/ distribuitor) si toate documentele cu care a fost livrat produsul.
- deasemenea acesta trebuie sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
-produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport
Produse care nu sunt acceptate la retur:
- produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare
- produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate, produsele carora le lipsesc accesorii, etc.
- daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezasamblat/asambalat.
- produse cosmetice si de ingrijire personala daca au fost utilizate, desigilate sau testate, din motive de protecție a sanatatii clienților sau din motive de igiena.
Diminuarea valorii produselor returnate:
Va rugam sa aveti in vedere ca purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.. Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalaj deschis, produs utilizat, accesorii lipsa, produsul este deteriorate, etc.), ne rezervam dreptul de a solicita si retine o taxa pentru readucerea produsului in stadiul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom retrimite produsul catre acesta, cheltuielile de livrare in acest caz fiind in sarcina Cumparatorului. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract in maxim 14 zile de la primirea produsului.
Din acelasi motiv, cumparatorului i se permite sa testeze si sa verifice produsele achizitionate in masura in care acest lucru este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor. Pe perioada testarii, cumparatorul trebuie sa manipuleze si sa inspecteze produsele in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.
In cazul in care cumparatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat produsele intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor. Accesoriile (manuale de utilizare, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum fac parte integranta din bun. Ca urmare, cumparatorul are obligatia atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalaj nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch si impreuna cu toate accesoriile acestuia. Bunurile returnate ce prezinta urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Resigilat. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit. Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor este in responsabilitatea cumparatorului. De ex. din pretul total al produsului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii produsului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a produsului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea bunurilor returnate.
**Exceptiile privind dreptul de retur (nu se accepta returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fara a ne limita la urmatoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):
1. Licente software (din aceasta categorie fac parte si produsele ce detin sisteme preinstalate)
2. Produsele pentru ingrijire personala, cosmetice, parfumuri, produsele pentru igiena intima si produsele pentru igiena dentara pot fi returnate doar daca sunt sigilate.
3. Extensii de garantii etc.
4. CD-uri desigilate
5. Poti returna anvelopele, jantele, produsele de electrica auto, cele de intretinere & cosmetic auto daca nu le-ai folosit, insotite de eticheta originala, nedeteriorata si celelalte elemente de identificare atasate
6. Casti intraauriculare
7. Saltelele, decoratiunile si obiectele textile se pot returna doar daca sunt sigilate sau nu au fost indepartate etichetele acestora.
8. Salteaua se returneaza nedeteriorata,nedesfacuta din folie, curata (fara pete, arsuri, taieturi etc) si bine impachetata in folia de plastic originala, protejata de murdarie si distrugere in timpul transportului. Atlfel, ne rezervam dreptul de a refuza produsul si implicit returnarea banilor sau inlocuirea produsului.
9. Asigurarile auto.
10. Jucariile produsele pentru copii & bebe si produse pentru gravide se pot returna doar sigilate.
11. Cartile care prezinta urme de utilizare.
12. Produse de tip comanda speciala, indiferent de categorie aduse in stoc in urma unei comenzi ferme din partea ta si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate.
13. Daca produsele de returnat au fost insotite de eventuale bonusuri, trebuie returnate si acestea. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
13. Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuarii contravalorii urmatoarelor produse acumulatori, baterii, incarcatoare, cartuse imprimanta, folii de protectie, etc., acestea se pot returna doar sigilate.
14. Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de catre client.
Anterior returnarii produselor, va rugam sa ne notificati aceasta intentie, prin trimiterea unei cereri neechivoce in acest sens, pe e-mail la urmatoarea adresa: retur@e-mazing.ro. In cazul retragerii din contract, Societatea va returna contravaloarea produsului pentru care cumparatorul s-a retras din contract, mai putin costurile livrarii, in cel mult 14 de zile calendaristice de la data primirii de catre Societate a anuntului de retragere din contract (a intentiei de returnare a produsului). Rambursarea contravalorii produselor se va efectua prin virament bancar pentru aceasta va rugam sa ne indicate contul IBAN in care doriti returnarea contravalorii produsului. Cumparatorul va suporta toate costurile direct legate de returnarea produselor.